Є҆гда̀ зна́меніе побѣ́ды, чс̃тны́й и҆ животворѧ́щій крс̃тъ гдс̃нь въ высотꙋ̀ вознесе́сѧ, а҆́біе тезоимени́тъ побѣ́ды побѣ́ды ніки́та ст҃ы́й подъ̃ зна́меніе сіѐ притечѐ.
Вчера́ же бо воздви́женіе крс̃та̀ ст҃а́гѡ, и҆́же є҆́сть мі́рꙋ непобѣди́маѧ побѣ́да, пра́здновахомъ: ны́нѣ же ніки́тꙋ ст҃а́гѡ, є҆гѡ́же и҆́мѧ толкꙋ́етсѧ побѣди́тель, почита́емъ.
До́бръ то́й во́инъ і҆и҃съ хрс̃то́въ, ста̀ а҆́ки подъ̃ хорꙋ́гвью подъ̃ крс̃то́мъ, да во́инствꙋетъ проти́вꙋ врагѡ́въ крс̃та̀ ст҃а́гѡ, за че́сть распѧ́тагѡ на крс̃тѣ̀.
Кто̀ во́инствꙋетъ за царѧ̀ земна́го: кто̀ за свою̀ цѣ́лость и҆ сꙋ́етнꙋю сла́вꙋ: кто̀ за вре́менныѧ бога̑тства: ніки́та же ст҃ы́й во́инствова за є҆ди́наго гдс̃а своего̀ і҆и҃са хрс̃та̀, и҆́же є҆́сть цр҃ь всѧ́кагѡ созда́ніѧ, и҆ сла́ва лицꙋ̀ на́шемꙋ, и҆ бога́тство неистощи́мое никогда́же.
Гдѣ́ же, и҆ ко́имъ ѻ҆́бразомъ се́й во́инъ во́инствова за хрс̃та̀; слы́ши:
Є҆гда̀ во времена̀ ст҃а́гѡ равноапс̃лнагѡ царѧ̀ кѡнстанті́на вели́кагѡ нача̀ вѣ́ра ст҃а́ѧ по все́й вселе́ннѣй разширѧ́тисѧ, тогда̀ и҆ въ странѣ̀ го́тѳстѣй, ѻ҆бо́нполъ рѣкѝ и҆́стра, ст҃о́е бл҃гоче́стіе а҆́ки свѣ́тъ во тмѣ̀ возсіѧ̀.
Въ то́й ѹ҆́бѡ странѣ̀, рожде́ніе, воспита́ніе, и҆ просвѣще́ніе ніки́ты ст҃а́гѡ бы́сть.
ѳео́філъ бо є҆пс̃кпъ го́тѳскій, и҆́же и҆ на пе́рвомъ собо́рѣ ніке́йскомъ бы́въ, догма́ты правосла́вныѧ вѣ́ры ꙗ҆зы́комъ и҆ рꙋко́ю ѹ҆твердѝ: то́й ніки́тꙋ свѣ́томъ вѣ́ры ст҃ы́ѧ просвѣтѝ, и҆ въ тро̃ческое и҆сповѣ́даніе крс̃тѝ.
Не по мно́зѣмъ же вре́мени дре́внѧѧ ѕло́ба, діа́волъ не терпѧ̀ зрѣ́ти разшире́ніѧ вѣ́ры ст҃ы́ѧ, и҆ ѹ҆множе́ніѧ хрс̃тіа́нскагѡ ро́да, посредѣ̀ ва́рварскіѧ землѝ і҆дѡлобѣ́сіемъ помраче́нныѧ, воздви́же бра́нь и҆ гоне́ніе вели́кое на и҆сповѣ́дающихъ и҆́мѧ хрс̃то́во, и҆ вѣ́рꙋющихъ въ него̀: наꙋсти́ бо кнѧ́зѧ тоѧ̀ страны̀ и҆́менемъ а҆ѳанари́ха, да ѹ҆бива́етъ хрс̃тіа́нъ, и҆ потреби́тъ па́мѧть и҆́хъ ѿ землѝ своеѧ̀.
Въ то̀ вре́мѧ бы́сть го́тѳѡмъ раздѣле́ніе и҆ бра́нь междоꙋсо́бнаѧ: раздѣ́лшесѧ бо на дво́е, є҆ди́на ча́сть и҆мѣ̀ вожда̀ и҆́менемъ фритиге́рна, а҆ дрꙋга́ѧ а҆ѳанари́ха, лю́таго мꙋчи́телѧ.
Є҆гда́ же ѻ҆́бѣ ты́ѧ кꙋпнорѡ́дныѧ и҆ є҆диноплемє́нныѧ страны̑ на бра́нь съ собо́ю снидо́шасѧ, и҆ вели́кꙋ сѣ́чь сотвори́ша: тогда̀ а҆ѳанари́хъ и҆мѣ́ѧ бо́лшꙋю си́лꙋ и҆ хра́брость, ѡ҆долѣ̀ фритиге́рна, и҆ побѣдѝ во́євъ є҆гѡ̀, и҆ прогна̀.
Побѣжде́нъ ѹ҆́бѡ бы́въ фритиге́рнъ, бѣжа̀ въ гре́ческꙋю странꙋ̀ ко хрс̃тоненави́стномꙋ царю̀ ѹ҆а́лентꙋ, и҆ща̀ по́мощи ѿ негѡ̀: ѹ҆а́лентъ же повелѣ̀ всемꙋ̀ во ѳракі́и бы́вшемꙋ во́инствꙋ и҆тѝ на по́мощь фритиге́рнꙋ проти́вꙋ а҆ѳанари́ха.
Собра́въ ѹ҆́бѡ фритиге́рнъ ѡ҆ста́вшꙋюсѧ свою̀ си́лꙋ, <#160> и҆ гре́ческое во́инство ѿ ѳракі́и взе́мъ, по́йде на сꙋпоста́та своего̀.
Преходѧ́ же рѣкꙋ̀ и҆́стръ, сотворѝ зна́меніе крс̃та̀ ст҃а́гѡ, и҆ повелѣ̀ предъ̃ полка́ми свои́ми носи́ти, и҆ та́кѡ на а҆ѳанари́ха на́йде.
Сотво́рше же бра́нь вели́кꙋ, си́лою крс̃тною ѡ҆долѣ́ша хрс̃тіа́не а҆ѳанари́ха, и҆ всѐ є҆гѡ̀ во́инство побѣди́ша, и҆ны́хъ меча́ми и҆зсѣко́ша, дрꙋги́хъ же живы́хъ ꙗ҆́ша, а҆ а҆ѳанари́хъ съ ма́лою дрꙋжи́ною є҆два̀ ѹ҆бежа̀.
Ѿ тогѡ̀ вре́мене нача̀ бо́лѣе ѹ҆множа́тисѧ въ го́тѳѣхъ правосла́внаѧ хрс̃тіа́нскаѧ вѣ́ра: ви́дѣвше бо бы́вшꙋю въ бра́ни крс̃тнꙋю не_ѡ҆долѣ́ннꙋю си́лꙋ, мно́зи вѣ́ровахꙋ въ распѧ́таго на крс̃тѣ̀ гдс̃а.
Ѹ҆ме́ршꙋ же є҆пс̃кпꙋ ѳео́філꙋ, наста̀ по не́мъ ѹ҆рфи́лъ, мꙋ́жъ бл҃горазꙋ́менъ и҆ бл҃гочести́въ, то́й и҆зъ̃ѻбрѣ́те го́тѳское писа́ніе, и҆ мнѡ́гіѧ кни̑ги ѿ гре́ческагѡ ꙗ҆зы́ка на го́тѳскій преложѝ, и҆ растѧ́ше ѹ҆ ва́рварѡвъ де́нь ѿ днѐ ст҃а́ѧ во хрс̃та̀ вѣ́ра.
Посо́бствова же въ то́мъ тща́ніемъ свои́мъ и҆ ст҃ы́й ніки́та, сꙋ́щи бо великоро́денъ и҆ сла́венъ въ землѝ то́й, мно́гихъ бл҃гоче́стіѧ своегѡ̀ ѻ҆́бразомъ, и҆ бг҃одх҃нове́нными словесы̀ ко хрс̃тꙋ̀ приведѐ.
По вре́мени же нѣ́коемъ нечести́вый а҆ѳанари́хъ па́ки на своѐ мѣ́сто возврати́сѧ.
вла́сть же и҆ си́лꙋ воспріе́мъ, наꙋща́ющꙋ є҆го̀ бѣ́сꙋ, воздви́же лю́тое во ѻ҆́бласти свое́й на хрс̃тіа́ны гоне́ніе, ѿмща́ѧ стꙋ́дъ сво́й, ꙗ҆́кѡ ѿ хрс̃тіа́нъ побѣжде́нъ и҆ посра́мленъ въ бра́ни бѧ́ше.
Тогда̀ ніки́та ст҃ы́й ре́вностію по бз҃ѣ разже́гсѧ, и҆зы́де на бра́нь проти́вꙋ ѻ҆бои́хъ врагѡ́въ, проти́вꙋ неви́димагѡ и҆ ви́димагѡ: воева́ше проти́вꙋ неви́димагѡ врага̀, приводѧ̀ невѣ́рныхъ къ вѣ́рѣ, вѣ́рныхъ же ѹ҆крѣплѧ́ѧ къ мч҃нческомꙋ по́двигꙋ.
Воева́ше же проти́вꙋ ви́димагѡ врага̀, є҆гда̀ мꙋчи́телѧ а҆ѳанари́ха, ѡ҆блича́ше и҆ ѹ҆карѧ́ше ѡ҆ таково́мъ безбо́жіи и҆ безчеловѣ́чіи, ꙗ҆́кѡ безчи́сленное мно́жество люде́й вѣ́рныхъ разли́чнымъ предава́ше мꙋ́камъ.
И҆ побѣдѝ ѻ҆бои́хъ, и҆ діа́вола попра̀, и҆ мꙋчи́телское сꙋровство̀ преѡдолѣ̀, вси́ бо ви́ды мꙋ́къ, тща́щіисѧ страда́лца до́браго ѿ хрс̃та̀ ѿврати́ти, и҆знемого́ша, и҆ мꙋчи́тель въ недоꙋмѣ́ніи бы́сть, ꙗ҆́кѡ все́ю свое́ю си́лою не возмо́же є҆ди́наго раба̀ хрс̃то́ва, а҆́ки столпа̀ крѣ́пкаго и҆ непоколеби́маго, къ своемꙋ̀ преклони́ти ѕлоче́стію.
И҆ что̀ твори́тъ беззако́нный; ѹ҆мы́сли ѻ҆гне́мъ ѹ҆мори́ти сего̀, є҆го́же мно́гими ра́нами, пло́ти терза́ніемъ, и҆ ѹ҆́дѡвъ раздробле́ніемъ не можа́ше ѹ҆би́ти.
Но что̀ ѹ҆спѣ̀ ѕлочести́вый; себѐ бо́лѣе ꙗ҆́ростію сожжѐ, не́же мч҃нка: ѻ҆́нъ бо а҆́ще и҆ во ѻ҆гнѝ вели́цѣмъ бѣ̀, ѻ҆ба́че не сгорѣ̀ тѣ́ломъ, дш҃е́ю же а҆́ки фі́ніѯъ ѿ пе́пела, на лꙋ́чшій но́вый и҆ безсме́ртный живо́тъ возроди́сѧ.
а҆ мꙋчи́тель и҆ безъ̃ ѻ҆гнѧ̀ безбо́жіемъ сгорѣ̀, дш҃е́ю ѡ҆мертвѣ̀, и҆ въ пе́пелъ косте́мъ свои́мъ при а҆́дѣ разсы́патисѧ ѹ҆гото́ва.
Та́кѡ ніки́та ст҃ы́й подъ̃ зна́меніемъ крс̃тнымъ за хрс̃та̀ воева̀, и҆ побѣди́тель и҆́менемъ и҆ ве́щію показа́сѧ.
Тѣ́ло же є҆гѡ̀ ѿ ѻ҆гнѧ̀ неврежде́нное, ѡ҆ста́влено безъ̃ <#161> погребе́ніѧ, и҆ лежа́ше пове́ржено безче́стнѡ.
Мꙋ́жъ же нѣ́кій и҆́менемъ маріа́нъ, ро́домъ ѿ страны̀ кіликі́йскіѧ, ѿ гра́да мопсве́стіа, вѣ́рою хрс̃тіа́нинъ бл҃гочести́вый, то́й нѣ́кіѧ ра́ди потре́бы своеѧ̀ пріи́де въ зе́млю го́тѳскꙋ, и҆ ѹ҆ме́дли въ не́й вре́мѧ не ма́ло.
Позна́сѧ же со ст҃ы́мъ ніки́тою, и҆ дрꙋ́жескꙋю съ ни́мъ любо́вь стѧжа̀: а҆ наипа́че тогда̀ возлюбѝ є҆го̀, є҆гда̀ ви́дѣ є҆го̀ крѣ́пкѡ да́же до кро́ве за вѣ́рꙋ хрс̃то́вꙋ стоѧ́ща.
Лежа́щꙋ же пове́рженꙋ ст҃о́мꙋ тѣ́лꙋ є҆гѡ̀, мы́слѧше маріа́нъ, ка́кѡ бы взѧ́ти то̀ возлю́бленнагѡ своегѡ̀ дрꙋ́га и҆ мꙋ́ченика хрс̃то́ва тѣ́ло, и҆ ѿнестѝ є҆̀ во ѻ҆те́чество своѐ, но не можа́ше стра́ха ра́ди кнѧжа́гѡ: заповѣ́да бо кнѧ́зь, да никто́же де́рзнетъ погребе́нію преда́ти мч҃нка.
Ѹ҆мы́сли же маріа́нъ та́йнѡ є҆го̀ взѧ́ти но́щію.
И҆ є҆гда̀ наста̀ но́щь, ѹ҆гото́васѧ и҆зы́ти на замы́шленное дѣ́ло, но не ѹ҆до́бенъ бѣ̀ є҆мꙋ̀ пꙋ́ть, но́щь бо ѕѣлѡ̀ бѣ̀ темна̀, и҆ до́ждь, тогѡ̀ ра́ди въ вели́цѣй бы́сть печа́ли, и҆ не ви́дѧще ка́мѡ и҆тѝ, и҆ гдѣ̀ ѡ҆брѣстѝ жела́емое.
Скорбѧ́щꙋ же є҆мꙋ̀ ѡ҆ се́мъ ѕѣлѡ̀, бг҃ъ всѧ́кіѧ ѹ҆тѣ́хи, и҆́же и҆ногда̀ волхвѡ́въ ѕвѣздо́ю въ виѳлее́мъ наста́ви, то́й и҆ маріа́на ѹ҆тѣ́ши въ ско́рби, и҆ ко ѡ҆брѣ́тенію мч҃ническагѡ тѣ́ла ѹ҆до́бенъ пꙋ́ть показа̀.
Посла́ бо нѣ́кꙋю въ ѻ҆́бразѣ ѕвѣзды̀ нбс̃нꙋю си́лꙋ, ꙗ҆́же предъ̃ маріа́номъ возсіѧ́вши, ведѐ є҆го̀, а҆́може потре́бно бѧ́ше.
Та̀ ѹ҆́бѡ ѕвѣзда̀ маріа́нꙋ предъ̃идѧ́ше, нощнꙋ́ю є҆мꙋ̀ тмꙋ̀ просвѣща́ѧ, ѻ҆́нъ же є҆́й съ ра́достію послѣ́доваше.
И҆ прише́дши надъ̃ тѣ́ло ст҃а́гѡ мч҃нка ѕвѣзда̀, ста̀ верхꙋ̀, маріа́нъ же ѡ҆бви́въ тѣ́ло ст҃а́гѡ чи́стою понѧ́вою, и҆ взе́мъ є҆̀ понесѐ въ до́мъ, въ не́мже вита́ше.
Ꙗ҆́влшаѧсѧ же ѕвѣзда̀, маріа́на возвраща́ющагосѧ прове́дши да́же до вра́тъ до́мꙋ, неви́дима бы́сть.
Та́кѡ маріа́нъ полꙋчи́въ и҆ско́мое сокро́вище, скры̀ є҆̀ ѹ҆ себѐ ѻ҆па́снѡ, и҆ вско́рѣ возврати́сѧ во ѻ҆те́чество своѐ, носѧ̀ съ собо́ю ст҃а́гѡ мч҃нка тѣ́ло: доше́дъ же до гра́да мопсве́стіа, погребѐ є҆̀ чс̃тнѡ въ домꙋ̀ свое́мъ.
Блгс̃ви́ же бг҃ъ до́мъ маріа́новъ страстоте́рпца ра́ди своегѡ̀ ніки́ты ст҃а́гѡ, ꙗ҆́коже и҆ногда̀ до́мъ пентефрі́евъ і҆ѡ́сифа ра́ди, и҆ до́мъ а҆ведда́ровъ ківѡ́та ра́ди мно́гими бога́тствы бл҃гословѝ.
и҆ и҆зъ̃ѡби́ловаше до́мъ маріа́новъ сꙋгꙋ́бымъ бога́тствомъ, веще́ственнымъ и҆ дх҃о́внымъ: мнѡ́гіѧ бо ѡ҆ гро́ба ст҃а́гѡ подава́хꙋсѧ да́ры всѣ́мъ тре́бꙋющымъ, и҆ и҆сцѣлє́ніѧ и҆стека́хꙋ болѧ́щымъ.
Собира́шесѧ же ве́сь гра́дъ и҆ ѻ҆кре́стніи жи́тели ко гро́бꙋ ст҃а́гѡ, ꙗ҆́кѡ не вмѣща́ти до́мꙋ маріа́новꙋ притека́ющихъ вѣ́рныхъ: тогѡ̀ ра́ди ѹ҆совѣ́товаша всѝ созда́ти цр҃ковь во и҆́мѧ ст҃а́гѡ, и҆ въ не́й положи́ти мо́щы є҆гѡ̀, є҆́же и҆ сотвори́ша вско́рѣ, мно́гое ѡ҆ се́мъ тща́ніе приложи́вше.
Є҆гда́ же создана̀ бѣ̀ цр҃ковь, и҆ подоба́ющимъ бл҃голѣ́піемъ ѹ҆кра́шена: ѿкры́ша гро́бъ мч҃нковъ, и҆ взе́мше ковче́гъ, несо́ша въ новосозда́ннꙋю цр҃ковь, и҆ та́мѡ въ землѝ положи́ша є҆го̀.
Маріа́нъ же на бл҃гослове́ніе до́мꙋ <#162> своегѡ̀ взѧ̀ ѿ ст҃ы́хъ моще́й є҆гѡ̀ пе́рстъ є҆ди́нъ, и҆ хранѧ́ше є҆го̀ ѹ҆ себѐ че́стнѡ.
Не можа́ше же бо́лѣе никто́же ѿ моще́й є҆гѡ̀ что̀ взѧ́ти: и҆́бо бл҃же́нный а҆ѵѯе́нтій є҆пс̃кпъ гра́да тогѡ̀, є҆гда̀ созда́вши цр҃ковь ст҃ы́мъ мч҃никѡмъ, тара́хꙋ, про́вꙋ и҆ а҆ндроні́кꙋ, писа́ніе своѐ посла̀ во гра́дъ нарица́емый а҆наба́рза, въ не́мже тѣ́хъ ст҃ы́хъ почива́хꙋ мо́щы, просѧ̀ гра̑жданъ, да дадꙋ́тъ є҆мꙋ̀ ча́сть нѣ́кꙋю ѿ моще́й ст҃ы́хъ мч҃нкѡвъ на ѡ҆сщ҃е́ніе новосозда́нномꙋ хра́мꙋ: тогда̀ моли́ша є҆го̀ ті́и гра́ждане, да взаи́мъ да́стъ и҆̀мъ ча́сть ѿ моще́й ст҃а́гѡ мч҃нка ніки́ты на бл҃гослове́ніе гра́дꙋ и҆́хъ.
Повелѣ̀ ѹ҆́бѡ є҆пс̃кпъ ѿкры́ти гро́бъ ст҃а́гѡ мч҃нка, и҆ а҆́біе ка́мень мра́морный, и҆́же бѣ̀ на гро́бѣ, на дво́е распаде́сѧ, не и҆мы́й нико́еѧже вины̀ тогѡ̀ преломле́ніѧ своегѡ̀.
Є҆ди́нъ же ѿ ѿкрыва́ющихъ гро́бъ дерзнове́ннѡ прикоснꙋ́сѧ рꙋко́ю свое́ю ст҃ы́хъ моще́й, и҆ а҆́біе ѹ҆́сше рꙋка̀ є҆гѡ̀, и҆ стра́хъ нападѐ на него̀.
бы́сть же гро́мъ вели́къ, и҆ блиста́ніе съ небесѐ, и҆ всѝ ѹ҆боѧ́шасѧ.
Позна́ же є҆пс̃кпъ, ꙗ҆́кѡ не бл҃говоли́тъ бг҃ъ раздроблѧ́емымъ бы́ти ст҃а́гѡ моще́мъ, и҆ ка́ѧшесѧ ѡ҆ дерзнꙋ́томъ дѣ́лѣ.
Человѣ́ка же тогѡ̀, и҆́же небоѧ́зненнѡ ст҃о́мꙋ прикоснꙋ́сѧ, взе́мъ и҆зсо́хшꙋ рꙋ́кꙋ, приложѝ ю̀ па́ки къ ст҃о́мꙋ глаго́лѧ: ѽ ст҃ы́й мч҃ниче ніки́то, ѹ҆до́бнѣе тѝ є҆́сть цѣли́ти, не́же вреди́ти: бл҃гъ бо є҆сѝ, и҆ бл҃га́гѡ подража́тель.
и҆ а҆́ще мнѣ́е сегѡ̀ хотѧ̀ казни́лъ є҆сѝ, то̀ не мно́гѡ ли па́че поми́лꙋеши є҆го̀: сіѧ̑ є҆пс̃кпꙋ глаго́лющꙋ, и҆сцѣлѣ̀ ѹ҆со́хшаѧ рꙋка̀ человѣ́ка тогѡ̀, и҆ всѝ ѹ҆дивлѧ́хꙋсѧ чꙋдесе́мъ ст҃а́гѡ мч҃нка ніки́ты, и҆ сла́вѧхꙋ бг҃а.
Є҆пс̃кпъ же не дерза́ѧ бо́лѣе прикаса́тисѧ ст҃а́гѡ моще́мъ, пѣ́въ надъ̃ ни́ми довѡ́лнаѧ пѣ́ніѧ, па́ки покры̀ гро́бъ чс̃тнѡ, сла́вѧ ѻ҆ц҃а̀ и҆ сн҃а и҆ ст҃а́го дх҃а, є҆ди́наго въ тро̃цѣ бг҃а, є҆мꙋ́же подоба́етъ всѧ́каѧ сла́ва, чс̃ть и҆ поклоне́ніе во вѣ́ки, а҆ми́нь.
Въ то́й де́нь па́мѧть прпд̃бнагѡ філоѳе́а пресвѵ́тера и҆ чꙋдотво́рца, во́дꙋ въ віно̀ претво́ршагѡ, и҆ ка́мень вели́къ на и҆́ное мѣ́сто сло́вомъ преложи́вшагѡ: є҆гѡ́же честно́е тѣ́ло по преставле́ніи въ го́дъ, двꙋ́мъ і҆ере́ѡмъ взѧ́ти є҆̀ ѿ гро́ба хотѧ́щымъ, а҆́ки жи́вѡ рꙋ́цѣ прострѐ, и҆ за плещѝ ꙗ҆́сѧ, и҆ три́жды постꙋпѝ: є҆ще́ же и҆ мѵ́ро цѣле́бное и҆сточѝ.
И҆ ст҃а́гѡ мч҃нка порфѵ́ріа, ѿ скомра́хѡвъ бы́вша, и҆́же предъ̃ о҆чи́ма бг҃оненави́стнагѡ царѧ̀ і҆ꙋліа́на, рꙋга́ѧсѧ хрс̃тіа́нѡмъ пога́нинъ сꙋ́щи, вни́де въ во́дꙋ а҆́ки бы крс̃ти́тисѧ хотѧ́щи.
И҆ є҆гда̀ погрꙋзи́сѧ по ѻ҆́бразꙋ кр҃ще́ніѧ хрс̃тіа́нскагѡ, съ призыва́ніемъ и҆́мене прс̃ты́ѧ тро̃цы ѻ҆ц҃а̀ и҆ сн҃а и҆ ст҃а́гѡ дх҃а, а҆́біе чꙋде́снымъ дѣ́йствіемъ блгд̃ти бж҃іѧ, и҆зъ̃ невѣ́рнагѡ во и҆́стиннаго хрс̃тіа́нина преложи́сѧ: и҆ хрс̃та̀ и҆сповѣ́дꙋѧ, ѹ҆корѝ царѧ̀ и҆ нечести́вꙋю тогѡ̀ вѣ́рꙋ.
Мꙋ́ченъ ѹ҆́бѡ бы́сть вельмѝ, и҆ мече́мъ посѣ́ченъ за хрс̃та̀.
И҆ ст҃а́гѡ мч҃нка маѯі́ма, мече́мъ ѹ҆біе́ннагѡ.
И҆ ст҃ы́хъ мч҃ницъ двꙋ̀ дѣви́цъ, кончи́ною ме́чною поло́жшихъ своѧ̀ главы̑, любвѐ ра́ди жениха̀ безсме́ртнагѡ.
И҆ ст҃ы́хъ мꙋ́ченикъ ѳеодѡ́та, и҆ а҆скліа́да, въ ца́рство маѯиміа́ново ѳра́ческимъ воево́дою за хрс̃та̀ ѹ҆мꙋ́ченныхъ.
Въ то́йже де́нь ѡ҆брѣ́теніе моще́й ст҃а́гѡ первомꙋ́ченика стефа́на.
И҆ ѡ҆брѣ́теніе моще́й ст҃а́гѡ а҆ка́кіа є҆пс̃кпа меліті́нскагѡ.